ΕΙΣΗΓΗΣΗ του Π.Καμάρα κατά τη συζήτηση για την τροποποίηση εκτελεστέων έργων της Περιφέρειας Αττικής οικ.έτους 2014.

ΕΙΣΗΓΗΣΗ του Π.Καμάρα κατά τη συζήτηση για την τροποποίηση εκτελεστέων έργων της Περιφέρειας Αττικής οικ.έτους 2014.

Αγαπητοί Συνάδελφοι της πλειοψηφίας,

Αλήθεια αναρωτιέται κάποιος αντικειμενικός παρατηρητής των εργασιών του Περιφερειακού Συμβουλίου, διαβάζοντας τα νούμερα του προϋπολογισμού και τον αριθμό των εκτελεστέων έργων με πόρους της ίδιας της Περιφέρειας, για ποια ΑΝΑΜΟΡΦΩΣΗ και για ποια ΕΡΓΑ θα συζητάγαμε, εάν δεν υπήρχε το περιβόητο ΠΛΕΟΝΑΣΜΑ της Διοίκησης Σγουρού.

Πλεόνασμα νοικοκυροσύνης και ορθολογικής διαχείρισης, λέμε εμείς (και όχι μόνο εμείς), «πλεόνασμα απραξίας», κατά μία μικρόψυχη και μικροπολιτική αντίληψη της παράταξής σας, πριν αλλά και δυστυχώς μετά τις εκλογές.

Είναι σαφές ότι τα νέα έργα που εντάσσετε σήμερα στον πίνακα των εκτελεστέων έργων είναι προϊόν:

1) του πλεονάσματος αυτού
2) της χρησιμοποίησης των εκπτώσεων που επιτυγχάνονται στις δημοπρασίες και
3) της έξυπνης τακτικής της απελθούσης Διοίκησης να μεταφέρει έργα ώριμα και επιλέξιμα από το πρόγραμμα ίδιων πόρων της Περιφέρειας, στο πρόγραμμα ΕΣΠΑ, δίνοντας έτσι το περιθώριο για ένταξη νέων έργων στο σκέλος της Περιφέρειας.

Μία τακτική που ευχόμαστε να ακολουθήσετε και εσείς, τόσο ως προς την δημιουργία του πλεονάσματος, όσο και στην παρακολούθηση των εκπτώσεων και του ΕΣΠΑ.
Μία πρώτη εκτίμηση στον υπό έγκριση πίνακα εκτελεστέων έργων, είναι ότι δεν υπάρχει σαφής ενιαία φιλοσοφία και συγκεκριμένος στόχος του προγράμματος.
Γεγονός που επιβεβαιώνει την αρχική μας διαπίστωση μετά την κατάθεση και ψήφιση του Προϋπολογισμού 2015 (ουσιαστικά του προϋπολογισμού Σγουρού) , ότι πιαστήκατε αδιάβαστοι.

Επίσης απορία προκαλεί το γεγονός ότι έργα που εντάξατε πριν λίγες ημέρες, στον προϋπολογισμό του 2015, τα εντάσσετε και στο 2014.
Με δεδομένο ότι για το τρέχον έτος απομένουν ελάχιστες ημέρες, η δικαιολογία του αρμόδιου Αντιπεριφερειάρχη, “ότι ίσως προλάβουν κάποια νέα έργα να ξεκινήσουν άμεσα”, ακούγεται τουλάχιστον ως αστείο. Εάν βέβαια, αυτό, κάτι το οποίο απευχόμαστε, δεν είναι προϊόν άγνοιας του συναδέλφου, μας δημιουργεί την υποψία ότι προσπαθείτε να κρατήσετε ομήρους Δήμους και Δημάρχους, ενόψει των πολιτικών εξελίξεων.

Και τούτο γιατί είναι γνωστό σε όλους, ότι ένα εξάμηνο είναι το ελάχιστο δυνατόν χρονικό διάστημα για να ξεκινήσει (πολύ δε μάλλον να απορροφήσει κονδύλια) ένα νέο έργο, εφ’όσον βέβαια δεν θα υπάρξουν ενστάσεις, προσφυγές κλπ.

Σε κάθε περίπτωση, επειδή η παράταξη μας θέλει σε αυτή την αίθουσα να είναι χρήσιμη και να λειτουργεί με αξιόπιστη κριτική, επισημαίνουμε τα εξής:

Ως προς τα θετικά,

1) Η αναγραφή έργων που αφορούν σε Παιδικούς Σταθμούς ή Σχολική Στέγη, είναι αναμφίβολα προς την σωστή κατεύθυνση, κυρίως λόγω της κοινωνικό-οικονομικής κρίσης, αλλά και των ιδιαιτεροτήτων του νέου ΕΣΠΑ, όπου η ένταξη μη εξειδικευμένων, κοινωνικού αντικειμένου έργων, θα είναι δύσκολη.
2) Η χρηματοδότηση σύνταξης μελετών για διάφορα έργα, είναι επίσης σωστή αφού, θα πρέπει να βοηθηθούν οι Δήμοι (ιδιαίτερα οι πλέον αδύναμοι σε στελεχιακό δυναμικό). Βέβαια θα πρέπει να δοθεί προτεραιότητα στις μελέτες που αφορούν σε ωρίμανση έργων, για το νέο ΕΣΠΑ. Επίσης οι μελέτες υδραυλικών έργων, θα πρέπει να είναι ενταγμένες στον ευρύτερο αντιπλημμυρικό σχεδιασμό, που ελπίζουμε να προχωράτε σύμφωνα και με την μελέτη που σας παρέδωσε η απελθούσα Διοίκηση.
3) Η υλοποίηση νέων έργων αντιπλημμυρικής προστασίας κατά προτεραιότητα, έστω και υπό το κράτος του πανικού που δημιούργησε η πρόσφατη θεομηνία, είναι επίσης θετική και μας βρίσκει απόλυτα σύμφωνους.

Ως προς τα αρνητικά τώρα, επικεντρώνουμε στα εξής:

1) Διαπιστώνουμε ένταξη έργων, προφανώς χωρίς μελέτες. Η αναγραφή τίτλων έργων και αυθαίρετων ποσών για έργα, χωρίς μελέτες, και παράνομη είναι, και καταχρηστική
Θα ήταν ενδιαφέρον να μας απαντήσει ο αρμόδιος Αντιπεριφερειάρχης, τι ποσοστό των νέων έργων έχουν ώριμες μελέτες.
2) Εντοπίζουμε επίσης αναγραφή έργων με μειωμένους προϋπολογισμούς, σε σχέση με τις αρχικές τους μελέτες.
Αυτό σημαίνει ότι τα έργα αυτά αναγράφονται, τυπικά, αφού για την δημοπράτηση τους, απαιτείται, η πρόβλεψη του συνολικού ποσού. Αυτό σημαίνει ότι τα έργα αυτά ουσιαστικά παραπέμπονται στις καλένδες.
3) Διακρίνουμε μια σαφή επιλεκτικότητα στην κατά προτεραιότητα ένταξη νέων έργων που σαφώς δεν έχουν τον χαρακτήρα του κατεπειγόντος π.χ ,
● Πάρκα- Παιδότοπους
● Ανάπλαση (αναπλασμένου από το ΕΣΠΑ), άλσους
● Παρεμβάσεις σε Κολυμβητήρια
● Αισθητικές Αναβαθμίσεις κλπ.

Σε Δήμους που το μόνο κριτήριο που μπορούμε να διαπιστώσουμε για την κατά προτεραιότητα ένταξή τους, είναι η ιδεολογική συγγένεια Περιφερειακής και Δημοτικής Αρχής.
Αυτό βέβαια λειτουργεί ως μπούμεραγκ, για την ίδια την Περιφερειάρχη, που με πάθος, προεκλογικά καταφέρετο κατά του Σγουρού και των Δημάρχων ομιλώντας για «αλισβερίσια» κλπ.

4) Αναγράφεται στον πίνακα εκτελεστέων έργων, προγραμματική σύμβαση με Δήμο, για καθαρισμό φρεατίων.
Δεν είμαστε κατ’αρχήν αντίθετοι.
Όμως μήπως αυτή η ενέργεια, ανοίξει για λόγους ισονομίας και ισότιμης μεταχείρισης των Δήμων, τους ασκούς του Αιόλου, για μεταφορά της χρηματοδότησης όλης της δραστηριότητας καθαρισμού φρεατίων από τους Δήμους στην Περιφέρεια;

5) ΜΕΙΖΟΝ ΘΕΜΑ:
Η μείωση του φυλαχθέντος (σαν κόρη οφθαλμού) ποσού των 7 εκατομμυρίων ευρώ από την Διοίκηση Σγουρού, σε 3,5 εκατομμύρια, ποσού που προορίζεται για την διευκόλυνση της κατασκευής του τριτεύοντος δικτύου ακαθάρτων και των εσωτερικών εγκαταστάσεων των αναξιοπαθούντων πολιτών της Δυτικής Αττικής.
Η πράξη αυτή, απόλυτα καταδικαστέα, σε συνάρτηση και με την ένταξη των έργων αναπλάσεων που προαναφέρθηκαν, δίδει ίσως και το στίγμα των προτεραιοτήτων της νέας Περιφερειακής Αρχής.

Τελειώνω με μια προτροπή για το περιβόητο πλεόνασμα.

Το πλεόνασμα αυτό είναι ασπίδα στις απρόβλεπτες και ανεξέλεγκτες καταστάσεις που ίσως μας επιφυλάσσει το μέλλον.
Ακόμα και για τους ίδιους τους εργαζόμενους,

ΦΕΙΔΩ και ΝΟΙΚΟΚΥΡΟΣΥΝΗ.

Θα είναι λυπηρό η υγιής Περιφέρεια να είναι στο τέλος της πενταετίας, ένας ακόμα χρεοκοπημένος Οργανισμός.

No comments